2016-04-04 TEATR “MASKA”

logo_szkolaTEATR “MASKA”

 

W dniu 04.04. 2016 r. kolejny raz  gościmy w naszej szkole Teatr Edukacji i Profilaktyki z Krakowa – “MASKA”. Spektakl “Kolekcjonerzy wrażeń” przedstawia historię trójki przyjaciół, którzy pod wpływem dopalaczy stali się sprawcami pewnej tragedii. Poznajemy w nim Różę, dziewczynę zamkniętą w sobie, nie reagującą na bodźce zewnętrzne. Kontakt z nią próbuje nawiązać psycholog policyjny. Nie wiemy jednak , co tak naprawdę się wydarzyło. Pojawia się także Michał, który o tajemniczych zdarzeniach opowiada z perspektywy czasu. Opowiada o historii Róży. Poznajemy także Izę -przyjaciółkę Róży, także zamieszaną w sprawę. Dziewczyna odkrywa przed  nami przebieg  walentynkowego wieczoru. Z jej rozmowy z psychologiem dowiadujemy się, że zaginęła półroczna siostra Róży pozostawiona pod opieką przyjaciół w Walentynkową noc. Niestety Iza nie pamięta kluczowego momentu, opowiada natomiast o specyfikach  zakupionych  w sklepie z dopalaczami. Opowiada co zaszło po zażyciu substancji psychoaktywnych. Psycholog pomaga otworzyć się Róży. Szokujące wyznanie dziewczyny robi  spore wrażenie. W trakcie seansu terapeutycznego dzwoni telefon, poruszony psycholog wychodzi. Różę nachodzą koszmarne myśli. W drugim planie pojawia się Michał, który ma wyrzuty sumienia . To on zakupił dopalacze. Dręczy go, że nie powstrzymał dziewczyny przed dramatyczną decyzją. Róża w końcu wyjawia prawdę, oddała siostrę napotkanemu przechodniowi, ponieważ za sprawą halucynacji była przekonana, że pozbywa się niepotrzebnej lalki- zabawki. Choć te wyznania kosztują ją masę emocji, wyraźnie odczuwa ulgę. W tym czasie wraca psycholog  i zawiadamia, że siostrę Róży  odnaleziono. Jednak stan małej jest krytyczny. Wraz z Różą udają się do szpitala. Na  koniec poznajemy jeszcze dalsze losy bohaterów, których życie pod wpływem jednej złej  decyzji zmieniło  się na zawsze. Pomimo powagi problemu przedstawienie było zabawne.

               Spektakl:

  • ukazuje nieuchronność konsekwencji nieprzemyślanych decyzji
  • zgubny wpływ środków pobudzających na rozwijający się organizm

Zadanie realizowano  we współpracy  z  GKRPA.