Rewalidacja
Terapia ręki ,izolacja palców –Monia Tola
Dziurawa wieża
Kreatywne zabawy z dzieckiem ćw. Małej motoryki
Deszczowa chmura ;zabawa plastyczna, mała motoryka, terapia ręki, moje dzieci kreatywne
Kreatywne zabawy z dzieckiem- pomysłowe malowanie
Rybki – zabawy dzieci z makaronem
Grafomotoryka – koordynacja wzrokowo-ruchowa proste ćwiczenia w szkole i w domu
Ćwiczenia rąk
Zabawy dla dzieci w domu, nawlekanie, mała motoryka, terapia ręki, moje dzieci kreatywne
Jak zrobić piasek kinetyczny? Najlepszy przepis ;mama w domu
Ćwiczenia dla dzieci – motoryka mała i koordynacja wzrokowo-ruchowa z elementami lokalizacji
Terapia ręki wzmacnianie mięśni palców, rąk; Monia Tola
Kreatywne zabawy z dzieckiem-ćwiczenia motoryki małej –Klub Rodzica
Ćwiczenia motoryki małej Ewelina Gonciarz
Deszczowa chmura
Pielęgnacja i rozwój dziecka- ćw. Usprawniające motorykę małą- Klub Rodzica
Antystresowe
Antystresowe
I)Piłeczka antystresowa w 1 minutę i ekspresowa piłeczka antystresowa
I DIY Kids –zrób to sam ,kreatywne spędzanie czasu w domu
II )Motoryka duża
Joga dla dzieci cz. I
https://www.youtube.com/results?search_query=joga+dla+dzieci+cz+1
Joga dla dzieci cz. II
Ćwiczenia dla dzieci –prawidłowa postawa
Zabawy ruchowe z poduszkami
Zabawa ruchowa w domu
Ćwiczenia z piłką – wzmacniamy mięśnie posturalne dziecka
Ćwiczenia analizatora wzrokowo-słuchowegoDomowy trening słuchowy
Trening słuchu –portal edukacyjny
Muzykoterapia
Integracja sensoryczna
Sensoryczna piana
Logopedia
Rodzicu udaj się do logopedy jeśli
Podczas artykulacji dziecko wsuwa język między zęby lub ociera nim o wargę. W każdym wieku jest to wada, z której niestety się nie wyrasta. Im dłużej zwlekamy, tym bardziej wada się utrwala, nawykowo mówi przez nos, ma otwarte usta (gdy nie ma kataru), w budowie narządów mowy dziecka (język, wargi, podniebienie, zęby) dostrzec można zmiany anatomiczne (np. wady zgryzu, krótkie wędzidełko podjęzykowe, rozszczep podniebienia, rozszczep warg). porozumiewa się ono za pomocą gestów, prostych sylab, nie rozumie co do niego mówimy (brak rozumienia mowy jest niepokojący – należy sprawdzić czy dziecko dobrze słyszy), pod koniec 3 roku życia nie wymawia samogłosek ustnych (a, o, u, e, y, i) po ukończeniu 4 roku życia dziecko: – wymawia głoski s, z, c, dz jak ś, ź, ć, dź – zamienia głoski dźwięczne na bezdźwięczne, np. d na t (dom = tom), w na f (woda = fota), g na k (gęś = kęś), b na p (buda = puta) – myli głoski dźwiękopodobne, np. c – s (sala = cala), sz – cz i inne, zniekształca, zastępuje głoski innymi, nie znanymi w języku polskim, np. gardłowo wymawia głoskę r, nasila się problem rozwojowej niepłynności mówienia (zacinanie, powtarzanie sylab) znacznie odstaje w rozwoju mowy od rówieśników, izoluje się, niechętnie bawi się z dziećmi, jest odrzucane przez grupę z powodu gorzej rozwijającej się mowy.
Logopedia w życiu codziennym ćw. Na wszystkich głoskach
Jak przygotować się do wymowy „r”
Ćwiczenie na seplenienie
Masaż logopedyczny
Zabawy logopedyczne
https://www.youtube.com/results?search_query=Zabawy+logopedyczne
Młynek logopedyczny
Ćwiczenia analizatora wzrokowo-słuchowego
Domowy trening słuchowy
Trening słuchu –portal edukacyjny
Muzykoterapia