PPP

 

 


Rewalidacja

   

Terapia ręki ,izolacja palców –Monia Tola

 

Dziurawa wieża

 

Kreatywne zabawy z dzieckiem ćw. Małej motoryki

 

Deszczowa chmura ;zabawa plastyczna, mała motoryka, terapia ręki, moje dzieci kreatywne

 

Kreatywne zabawy z dzieckiem- pomysłowe malowanie

 

Rybki – zabawy dzieci z makaronem

 Grafomotoryka – koordynacja wzrokowo-ruchowa proste ćwiczenia w szkole i w domu

 

Ćwiczenia rąk

 

Zabawy dla dzieci w domu, nawlekanie, mała motoryka, terapia ręki, moje dzieci kreatywne

 

Jak zrobić piasek kinetyczny? Najlepszy przepis ;mama w domu

 

Ćwiczenia dla dzieci – motoryka mała i koordynacja wzrokowo-ruchowa z elementami lokalizacji

link

 

Terapia ręki wzmacnianie mięśni palców, rąk; Monia Tola

 

Kreatywne zabawy z dzieckiem-ćwiczenia motoryki małej –Klub Rodzica

 

Ćwiczenia motoryki małej Ewelina Gonciarz

link

 

Deszczowa chmura

 

Pielęgnacja i rozwój dziecka- ćw. Usprawniające motorykę małą- Klub Rodzica




Antystresowe

Antystresowe

I)Piłeczka antystresowa w 1 minutę i ekspresowa piłeczka antystresowa
I  DIY Kids –zrób to sam ,kreatywne spędzanie czasu w domu

 

II )Motoryka duża

Joga dla dzieci cz. I

https://www.youtube.com/results?search_query=joga+dla+dzieci+cz+1

 

Joga dla dzieci cz. II

 

Ćwiczenia dla dzieci –prawidłowa postawa

 

Zabawy ruchowe z poduszkami

 

Zabawa ruchowa w domu  

 

Ćwiczenia z piłką – wzmacniamy mięśnie posturalne dziecka

 

Ćwiczenia analizatora wzrokowo-słuchowegoDomowy trening słuchowy

 

Trening słuchu –portal edukacyjny

 

Muzykoterapia

Integracja sensoryczna

 

Sensoryczna piana




Logopedia

Rodzicu udaj się do logopedy jeśli

 Podczas artykulacji dziecko wsuwa język między zęby lub ociera nim o wargę. W każdym wieku jest to wada, z której niestety się nie wyrasta. Im dłużej zwlekamy, tym bardziej wada się utrwala,  nawykowo mówi przez nos, ma otwarte usta (gdy nie ma kataru),  w budowie narządów mowy dziecka (język, wargi, podniebienie, zęby) dostrzec można zmiany anatomiczne (np. wady zgryzu, krótkie wędzidełko podjęzykowe, rozszczep podniebienia, rozszczep warg).  porozumiewa się ono za pomocą gestów, prostych sylab, nie rozumie co do niego mówimy (brak rozumienia mowy jest niepokojący – należy sprawdzić czy dziecko dobrze słyszy),  pod koniec 3 roku życia nie wymawia samogłosek ustnych (a, o, u, e, y, i)  po ukończeniu 4 roku życia dziecko: – wymawia głoski s, z, c, dz jak ś, ź, ć, dź – zamienia głoski dźwięczne na bezdźwięczne, np. d na t (dom = tom), w na f (woda = fota), g na k (gęś = kęś), b na p (buda = puta) – myli głoski dźwiękopodobne, np. c – s (sala = cala), sz – cz i inne,  zniekształca, zastępuje głoski innymi, nie znanymi w języku polskim, np. gardłowo wymawia głoskę r,  nasila się problem rozwojowej niepłynności mówienia (zacinanie, powtarzanie sylab)  znacznie odstaje w rozwoju mowy od rówieśników, izoluje się, niechętnie bawi się z dziećmi, jest odrzucane przez grupę z powodu gorzej rozwijającej się mowy.

 

Logopedia w życiu codziennym ćw. Na wszystkich głoskach

Jak przygotować się do wymowy „r”

Ćwiczenie na seplenienie

Masaż logopedyczny

Zabawy logopedyczne

https://www.youtube.com/results?search_query=Zabawy+logopedyczne

Młynek logopedyczny

Ćwiczenia analizatora wzrokowo-słuchowego
Domowy trening słuchowy

Trening słuchu –portal edukacyjny

Muzykoterapia